[EN]
Created in 2016 for the exhibition "Questions of Relief," in the brutalist building Silo Auto — an iconic parking garage in the city of Porto — these engraved "flowers" collectively provide a mixed set of laws, social norms, or rules.
Do not step on cars
Do not smoke flowers
Do not lay down dogs
Do not pull out trash
Do not scratch pigeons
Do not pick alarms
Do not walk fumes
Do not feed leashes
Do not carry fires
Do not eat fines
Do not park silences
Do not urinate on graffiti
They were activated in 2023, during the second edition of the School for Nothing — curated by Sara Vaz and Marco Ballesteros — in Santa Clara de Sabóia.
[PT]
Realizadas em 2016 para a exposição "Questions of Relief", no edifício brutalista Silo Auto — um icónico parque de estacionamento na cidade do Porto — estas "flores" gravadas fornecem, no seu conjunto, um conjunto de leis, normas sociais ou regras, de forma baralhada.
Elas foram ativadas em 2023, durante a segunda edição da Escola para Nada — com curadoria de Sara Vaz e Marco Ballesteros —, em Santa Clara de Sabóia.
Created in 2016 for the exhibition "Questions of Relief," in the brutalist building Silo Auto — an iconic parking garage in the city of Porto — these engraved "flowers" collectively provide a mixed set of laws, social norms, or rules.
Do not step on cars
Do not smoke flowers
Do not lay down dogs
Do not pull out trash
Do not scratch pigeons
Do not pick alarms
Do not walk fumes
Do not feed leashes
Do not carry fires
Do not eat fines
Do not park silences
Do not urinate on graffiti
They were activated in 2023, during the second edition of the School for Nothing — curated by Sara Vaz and Marco Ballesteros — in Santa Clara de Sabóia.
[PT]
Realizadas em 2016 para a exposição "Questions of Relief", no edifício brutalista Silo Auto — um icónico parque de estacionamento na cidade do Porto — estas "flores" gravadas fornecem, no seu conjunto, um conjunto de leis, normas sociais ou regras, de forma baralhada.
Elas foram ativadas em 2023, durante a segunda edição da Escola para Nada — com curadoria de Sara Vaz e Marco Ballesteros —, em Santa Clara de Sabóia.
2023